Η εταιρεία σας έχει στρατηγική γλώσσας?

Μία από τις πιο σημαντικές αποφάσεις που πρέπει να λάβει οποιαδήποτε διεθνής εταιρεία είναι το πώς θέλουν οι υπάλληλοί τους να επικοινωνούν μεταξύ τους. Η ανάπτυξη μιας στρατηγικής εταιρικής γλώσσας είναι το κλειδί για την κατάρρευση των εμποδίων επικοινωνίας και τη δημιουργία ενός πραγματικά παγκόσμιου και συνεργατικού οργανισμού. Αυτή η στρατηγική πρέπει να ξεκινά από την κορυφή του οργανισμού και να καταλήγει σε κάθε εργαζόμενο.

Οι σημερινές πολυεθνικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν πολλές προκλήσεις καθώς επιδιώκουν να αναπτυχθούν διεθνώς, να ενσωματώσουν εξαγορές και να αναπτύξουν το εργατικό δυναμικό τους. Μια τέτοια πρόκληση, σύμφωνα με το Harvard Business Review, είναι σε ποια γλώσσα λειτουργούν και πώς διασφαλίζουν ότι το προσωπικό τους είναι έτοιμο να λειτουργήσει σε αυτήν τη γλώσσα.

Είναι, ανησυχητικό, να σημειωθεί ότι πολλές διεθνείς εταιρείες φαίνεται να μην έχουν καθόλου γλωσσική στρατηγική. Πολύ συχνά οι υπάλληλοι δεν λαμβάνουν την απαραίτητη εκπαίδευση για να βελτιώσουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες. Σε αυτούς τους οργανισμούς, η ανεξέλεγκτη πολυγλωσσία τείνει να οδηγήσει σε χαοτικό και αναποτελεσματικό περιβάλλον εργασίας.

Λοιπόν, τι μπορεί να κάνει ο οργανισμός σας για να αποτρέψει αυτό να συμβεί;

Σκεφτείτε το lingua franca ( κοινή διάλεκτος)

Οι διεθνείς εταιρείες πρέπει να ορίσουν ένα lingua franca ή μια κοινή γλώσσα που χρησιμοποιείται μεταξύ των υπαλλήλων της.

Αυτό δίνει στον οργανισμό τη δυνατότητα να επικοινωνεί αποτελεσματικά σε όλες τις τοποθεσίες γραφείων του.

Όταν οι παγκόσμιες ομάδες μιλούν την ίδια γλώσσα, είναι πιο πιθανό να ενωθούν στην επιχειρηματική τους προσέγγιση, σε συμφωνία με τις επιχειρηματικές αξίες και να εργαστούν για έναν κοινό στόχο ανεξάρτητα από τη γεωγραφική τους θέση.

Ωστόσο, είναι επίσης σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι τα τοπικά γραφεία πρέπει να στελεχώνονται από άτομα που έχουν την ικανότητα να μιλούν την τοπική γλώσσα.

Πρέπει επίσης να έχουν επίγνωση των αξιών, των κανόνων και των συμπεριφορών της τοπικής κουλτούρας για να αποφύγουν τυχόν πολιτισμικά προβλήματα.

Διακρίνουμε θετικά τη γλώσσα έναντι άλλων ικανοτήτων;

Ένα κοινό λάθος που κάνουν πολλοί πολυεθνικοί οργανισμοί είναι πώς αξιολογούν την αξία της επάρκειας ενός εργαζομένου σε μια γλώσσα. Παρόλο που είναι σημαντικό, οι γλωσσικές δεξιότητες μπορεί να θολώνουν την κρίση των διαχειριστών, οι οποίοι μπορεί να υποτιμούν υπερβολικά τις γλωσσικές δεξιότητες έναντι των ηγετικών δεξιοτήτων ή της συνοχής της ομάδας.

Μερικές από τις πιο αποτελεσματικές διεθνείς εταιρείες αναγνωρίζουν αυτήν την πιθανή παγίδα.

Αυτοί οι οργανισμοί μπορούν να προσδιορίσουν τους υποψήφιους υπαλλήλους ή τους μελλοντικούς ηγέτες με τις άλλες δεξιότητές τους, ακόμη και αν οι γλωσσικές τους δεξιότητες είναι περιορισμένες.

Σε αυτό το σενάριο, δίνουν προτεραιότητα στις ηγετικές δεξιότητες και παρέχουν επιπλέον εκπαίδευση και εργαλεία για να βελτιώσουν στη συνέχεια τις γλωσσικές τους δεξιότητες.

Έτσι, πολλές από τις πιο επιτυχημένες διεθνείς εταιρείες προτιμούν να διατηρούν προσλήψεις σε επίπεδο εισόδου με ισχυρές δυνητικές ηγετικές ικανότητες, ακόμη και αν υπάρχει ανάγκη βελτίωσης των γλωσσικών δεξιοτήτων τους, αντί να βασίζονται σε έναν υπάλληλο που έχει απλά καλές γλωσσικές δεξιότητες αλλά μπορεί να μην μετρήσει πέρα από τη γλώσσα.

 

Πηγή: learnlight.com