Η ιεράρχηση των ρόλων σας μπορεί να σας βοηθήσει να αποφασίσετε πώς θα διαχειριστείτε καλύτερα τον χρόνο σας.
Από την APA, Επιτροπή Γυναικών Ψυχολογίας
Οι χώροι εργασίας συχνά επιβαρύνουν δυσανάλογα τις γυναίκες εργαζόμενες. Αυτό περιλαμβάνει φόρτο εργασίας, καθώς και συναισθηματική και σχεσιακή εργασία στο χώρο εργασίας. Ιστορικά, οι γυναίκες ήταν επίσης υπεύθυνες για την πλειονότητα της εργασίας στο σπίτι. Στη δεκαετία του 1960, οι λευκές γυναίκες άρχισαν να εισέρχονται στο εργατικό δυναμικό. Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι οι γυναίκες χρώματος, ιδίως οι Μαύρες και οι Λατίνες, που εργάζονταν στα σπίτια των Λευκών οικογενειών επέτρεψαν στις Λευκές γυναίκες να εισέλθουν στο εργατικό δυναμικό.
Επί του παρόντος, γυναίκες από όλες τις φυλετικές καταβολές βρίσκονται στο εργατικό δυναμικό. Ωστόσο, αυτό έχει αυξήσει τις ευθύνες για τις γυναίκες – και οι δύο εργάζονται επαγγελματικά και εξακολουθούν σε μεγάλο βαθμό να φέρουν το βάρος της εργασίας στο σπίτι. Αυτές οι διπλές ευθύνες μπορούν να αυξήσουν το άγχος, να θέσουν σε κίνδυνο τη σωματική και συναισθηματική υγεία και να οδηγήσουν σε εξάντληση και μείωση της παραγωγικότητας της εργασίας.
Η πανδημία του κορωνοϊού έχει αυξήσει τις ανισότητες και το άγχος μεταξύ των γυναικών. Οι γυναίκες του χρώματος, ειδικότερα, είναι πιο πιθανό να εκτεθούν στον κορωνοϊό λόγω πολλών εργαζομένων σε βασικές θέσεις όπως στην υγειονομική περίθαλψη. Επιπλέον, οι γυναίκες μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί κατ’ οίκον για παιδιά , φροντίδα για γονείς ή αγαπημένα πρόσωπα ή / και να πρέπει να βρουν άτιμα για τη φροντίδα παιδιών. Επιπλέον, υπάρχει σημαντικός οικονομικός αντίκτυπος για τις γυναίκες που δεν μπορούν να εργαστούν λόγω των αυξημένων ευθυνών τους.
Ακόμη και πριν από την πανδημία, υπήρχαν ανισότητες στις αμοιβές και διακρίσεις μεταξύ των γυναικών στο χώρο εργασίας και ιδιαίτερα των έγχρωμων γυναικών. Μέσα σε αυτές τις προκλήσεις, οι γυναίκες χρώματος αντιμετωπίζουν σημαντικό άγχος που σχετίζεται με τη φυλή λόγω των συνεχιζόμενων δολοφονιών άοπλων Μαύρων ατόμων. Ως εκ τούτου, είναι κρίσιμο οι εργοδότες να μελετούν προσεκτικά τους τρόπους με τους οποίους οι γυναίκες υπερφορτώνονται δυσανάλογα και πώς αυτή η επιπλέον εργασία περιορίζει τις ευκαιρίες προόδου τους καθώς και τη γενική ευημερία τους. Οι εργοδότες πρέπει να καταβάλουν προσπάθειες για τη μετατροπή των δομών και των πολιτικών στο χώρο εργασίας ώστε να υποστηρίζουν καλύτερα τις συνεισφορές των γυναικών.
Οι εργαζόμενες γυναίκες ενθαρρύνονται να αναγνωρίσουν ότι η τέλεια ισορροπία μεταξύ της εργασίας και της οικιακής ζωής είναι ένας ανέφικτος μύθος. Αντ ‘αυτού, σκεφτείτε την εργασία μεταξύ των πολλαπλών ρόλων ζωής που διαχειρίζεστε μαζί με άλλους ρόλους. Κάθε ρόλος μπορεί να απαιτεί περισσότερη προσπάθεια / χρόνο από άλλους σε όλη τη διάρκεια του έτους και καθ’ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής σας. Ζητήστε βοήθεια από άλλους στο περιβάλλον εργασίας και ζωής για να μοιραστείτε το φορτίο. Η ιεράρχηση των ρόλων σας μπορεί να σας βοηθήσει να αποφασίσετε πώς θα διαχειριστείτε καλύτερα το χρόνο σας σε διάφορους ρόλους και ευθύνες σας.
Στοιχεία δράσης για μια υγιή ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής
Προσαρμόστε τη στάση σας
Αναγνωρίστε τα συναισθήματά σας – θετικά, αρνητικά και ουδέτερα – είναι όλα έγκυρα και πρέπει να εκφραστούν. Χαμηλότερες προσδοκίες – η «τελειότητα» δεν υπάρχει και είναι εντάξει εάν δεν είστε τόσο παραγωγικοί όσο νομίζετε ότι θα έπρεπε να είστε. Να είστε εντάξει με το να κάνετε ό, τι καλύτερο μπορείτε με τους πόρους που έχετε. Πρακτική αυτο-συμπόνια (π.χ., “Έκανα ένα λάθος, αλλά είμαι άνθρωπος και το να κάνω λάθη είναι εντάξει”).
Συμμετέχετε στην αυτο-φροντίδα
Καθορίστε όρια, ώστε να μην επιβαρύνεστε με πρόσθετα βάρη. Δώστε προτεραιότητα σε μια δραστηριότητα χαλάρωσης ή αυτοεξυπηρέτησης όπως μπορείτε – η φροντίδα του εαυτού σας θα σας βοηθήσει να λειτουργήσετε καλύτερα στους ρόλους σας. Συμμετέχετε στην τηλεθεραπεία εάν επιθυμείτε και είναι διαθέσιμο.
Γίνετε πιο οργανωμένες
Δημιουργήστε ένα δομημένο αλλά ευέλικτο πρόγραμμα. Δημιουργήστε αποκλειστικούς χώρους για συγκεκριμένες δραστηριότητες (δηλαδή, χώρο εργασίας, χώρος παιχνιδιού). Απλοποιήστε τη λίστα εργασιών σας σε ποια είναι η υψηλότερη προτεραιότητα, επιτρέποντας ευελιξία. Αναθέστε ορισμένες εργασίες σε άλλους με σαφείς προσδοκίες, ανάλογα με την περίπτωση.
Μείνε συνδεδεμένη
Αξιολογήστε σε ποιον θέλετε να επενδύσετε την ενέργειά σας και σε ποιες μορφές σύνδεσης (π.χ. Facetime, social media) είναι πιο ικανοποιητικές για εσάς. Έχετε μια εβδομαδιαία συνάντηση check-in με έναν φίλο ή μέλος της οικογένειας που αντιμετωπίζει παρόμοιες προκλήσεις στο σπίτι.
Εάν έχετε παιδιά, συμπεριλάβετέ τα στον σχεδιασμό σας
Δημιουργήστε ένα δομημένο αλλά ευέλικτο πρόγραμμα και επιτρέψτε στα παιδιά σας να κάνουν επιλογές σχετικά με αυτήν τη δομή. Κάντε Facetime με μέλη της οικογένειας και παίξτε παιχνίδια όπως Charades, Pictionary κ.λπ. Ρυθμίστε τα παιδιά με μια εργασία όπως ένα παζλ και βάλτε ένα χρονόμετρο – εάν δεν σας ενοχλούν έως ότου σβήσει ο χρονοδιακόπτης, τότε παίρνουν μια μικρή ανταμοιβή (ιδανικά ένα παιχνίδι ή ένα αυτοκόλλητο αντί για φαγητό). Δώστε τους 2-3 επιλογές εργασίας και αφήστε τους να επιλέξουν τι από αυτά θέλουν να κάνουν. Αυτό τους δίνει αυτονομία.
Πηγή: https://www.apa.org